Posted 1 month ago
It has 7 notes
Reblog This Post
Orang mungkin akan kata aku ni keras hati, tapi bagi aku keras hati dan berpegang pada prinsip itu berbeza. Aku bkn keras hati, tapi aku berpegang pada prinsip. Bila aku katakan Tidak, maka Tidak lah jawapannya. Bila aku katakan Ya, maka Ya lah jawapannya. aku mungkin akan berubah fikiran, tetapi bergantung pada asbab dan keadaan. Sampai bila nak hidup macam lalang?

--

(via need-t0-be-alone)

Posted 1 month ago
It has 133,721 notes
Reblog This Post
She likes to sleep. It makes her forget about it.

--

(e.v.d.a.)

Posted 1 month ago
It has 318 notes
Reblog This Post

perempuanpecintalangit:

Dalam hidup,
Kita tak boleh nak harap orang datang,
Dan pimpin tangan kita bawak kita kemana kita mahu pergi.

Tak boleh!

Hidup kita,
Kita bangun sendiri,
Kita usaha sendiri,
Kita cari jalan sendiri.

Sebab nanti.

Suatu saat kita akan menoleh lihat kita yang dulu,
Dan berkata :

"ohh,Tak sangka aku mampu lalui semua jerih perih itu sendiri"

Posted 1 month ago
It has 82 notes
Reblog This Post
Kita memang terkadang begitu,
lupa Tuhan saat rezeki baik,
dan mengeluh menyalahkan Tuhan
saat kekurangan.

Tapi selalu ada waktu untuk memperbaiki diri,
agar rezeki dan cinta kita juga terperbaiki.

--

Mario Teguh (via marioteguh)

Posted 1 month ago
It has 189 notes
Reblog This Post
Orang yang mudah menangis hati dia lembut. Senang terima teguran dan nasihat.

-- bawahlangit. (via bawahlangit)

Posted 1 month ago
It has 515 notes
Reblog This Post
Posted 1 month ago
It has 5 notes
Reblog This Post
Alhamdulillah selamat dipertemukan Ramadhan sehingga ke penghujungnya.
Alhamdulillah dapat sambut Aidilfitri dengan keluarga.
Alhamdulillah Allah panjangkan umur.

-- (via thehopingheart)

Posted 1 month ago
It has 31 notes
Reblog This Post
Aku mengingatmu sebagai seorang yang mengingatkanku untuk selalu rajin berdoa.

--

Karena kamu selalu ada dalam setiap bait do’aku..

In Bermis KG
Saturday at 10.15pm

(via jasmineyash)

Posted 1 month ago
It has 1,443 notes
Reblog This Post

literatureboy:

#FreePalestine

Posted 1 month ago
It has 834 notes
Reblog This Post

gadistudunglabuh:

=’(

Posted 1 month ago
It has 51 notes
Reblog This Post

ninjaiskrim:

Amal tak sampai sebukit,
tapi dosa dah bergunung.

Kau mintak macammacam kat Dia.
Bila tak dapat, merungut.
Persoalkan segalanya.

Padahal berjuta nikmat dah
Dia bagi kau.
Terlalu sikit yang kau ucap syukur.

Kau rasa kau adil tak ?

F I K I R :)

Posted 1 month ago
It has 6,535 notes
Reblog This Post

findingallah:

How many Muslims are on Tumblr?

Posted 1 month ago
It has 110 notes
Reblog This Post
' Istiqomah Dalam Mengejar Redha Allah '

Kalau boleh jaga Aurat, mengapa tidak dengan Ikhtilat?

--

(via the-perindusyahid)

:(

(via riangriahatiku)

Posted 1 month ago
It has 405 notes
Reblog This Post
Cukuplah bertanyakan tentang jodoh.
Bila ianya datang lewat,
bukan bermakna Allah sengaja melambatkan. Tapi Tuhan menunggu saat tepat hatimu benar-benar bersedia menerima anugerah paling indah dalam hidupmu. Seandainya tidak di dunia, pasti bertemu di akhirat sana. Itu janji Allah, maka jaga hatimu untukNya. =)

-- (via penulisbuta)

Posted 1 month ago
It has 519 notes
Reblog This Post

Rindu.

Tapi apa aku boleh buat?
Text dia?
No way..
Kata nak redha Allah. So kenalah bermujahadah sikit.
Lawan kata hati yang boleh bawa pada kemaksiatan.
Sebenarnya tu hasutan syaitan.
Ikut kata iman. Bukan kata nafsu.

Allah kan ada..
Pergilah doa pada Dia.
Moga Allah sampaikan rindu kau padanya.
Tak perlu nak guna cara salah..
Nanti Allah murka.
Sabar.

#SabarItuIndah.

--

HatiKecil (via velvetmerah)

Ahe ahe

(via budakskateboard)