Posted 19 hours ago
It has 0 notes
Reblog This Post

Allah akan membukakan rahsia-rahsiaNya kepada hamba-hambaNya yang hati mereka sentiasa hidup dan berzikir mengingatiNya
(Sheikh Abd. Qadir Al-Jilani)

Posted 1 day ago
It has 1 note
Reblog This Post
Benda yang paling aku takuti,bila aku mati satu hari nanti dan segala amal ibadahku tidak diterima olehNya. Allahu,kau ampunkanlah aku.

-- Itu hati yang bicara. -Asha (via sherrynaaaaa)

Posted 2 days ago
It has 4,092 notes
Reblog This Post
Posted 2 days ago
It has 0 notes
Reblog This Post

Kayla Phillips Instagram photos @imkaylaphillips - EnjoyGram on We Heart It.

Posted 6 days ago
It has 79 notes
Reblog This Post

lulumimo:

Tolong ingatkan aku.

Posted 6 days ago
It has 18 notes
Reblog This Post
Tak ada rupa, tak bermakna tiada hati. Jagalah hati sesorang itu walaupun dia kelihatan ‘hodoh’ di mata kamu.
Tak mati dakwah tanpa like dan follower. Ingat sampai bila bila. Tolong agama Allah, Allah akan tolong kita. Nak syurga @ glamer dunia?
Hidup ‘ingat mati’ itu penting, kalau tak ingat mati, maka hidupnya akan terlena dengan duniawi

-- rozizarina (via rozizarina)

Posted 6 days ago
It has 622 notes
Reblog This Post

walau untuk seketika,

terima kasih kerana pernah ada

-- (via aliamohamadk)

Posted 6 days ago
It has 290 notes
Reblog This Post
Posted 6 days ago
It has 649 notes
Reblog This Post

Aku kumpul kekuatan melalui tulisan.

Kelak bila aku rebah.
jatuh.

Aku akan dapat membaca semula tulisan-tulisan ini.
Tulisan yang terilham dari ALLAH yang Satu.

Jangan lupa yang satu itu juga.
ALQURAN.

--

(via hijabjubahsneakers)

:’)

Posted 6 days ago
It has 63 notes
Reblog This Post

heart-to-heart-aurora:

”Susahnya nak Istiqamah. 
Payah kot.”

”Istighfar banyak-banyak beb. Itu yang paling utama.
Dosa kita yang menimbun tu, dosa tu yang halang istiqamah kita.
Ko tau ‘power of Istighfar’?”

”Dosa akan terhapus kan?”

”Yup, bila dosa dah takde, mudah ko nak Istiqamah beb. So, setiap saat ko kena Istighfar sebab dalam kita tak sedar, kita dah buat banyak dosa.”

”Deep.
Thanks kawan.

Posted 6 days ago
It has 185 notes
Reblog This Post

Wahai anakku,

Dalam perjalanan hidup ini, perkara yang paling mudah dilakukan ialah berputus asa.

Perkara yang sukar ialah menguatkan azam untuk bergerak ke depan meskipun air mata dan darah mengalir.

Lebih-lebih lagi dalam perjuangan Islam. Kerana itu, sentiasa dekatkan diri dengan Allah. Cintamu pada Allah ialah minyak kepada keazamanmu untuk terus bergerak di atas jalan bercabar ini.

Senyum.

--

Murabbi Tuan Ibrahim Tuan Man. (via kisahdarisyurga)

Post zaman muda muda dulu.

Zaman galak patah kaki dalam perjalanan.
Zaman futur sebelum berjuang.

Mujur ada murabbi.

(via kisahdarisyurga)

Posted 6 days ago
It has 202 notes
Reblog This Post

aliamohamadk:

 

Posted 6 days ago
It has 254 notes
Reblog This Post
Wanita yang hebat, mulutnya tidak akan menyebut nama ajnabi apalagi memikirkan tentang ajnabi.

-- bantu aku Allah =’)  (via gadistudunglabuh)

Posted 6 days ago
It has 211 notes
Reblog This Post

Kalau ada ajnabi mula bermesej…
Tanpa keperluaan…
Tanya khabar…
Senyap sudah…

Kalau ada ajnabi nak bersoal jawab agama..
Berikan kepadanya Ustaz yang lebih layak…
Katakan itu lebih terjaga…

Ya…
Nak jaga hati muslimah ni bukan mudah..
Terusik sikit mula lah…
Fitnah ada di mana mana..
Kalau salah langkah…

Awas !
Talbis syaitan sangat licik..
Yang hitam nampak putih..
Yang pahit rasa manis..
Yang mimpi macam realiti..

Hati hati menjaga hati…
Senyap kerana Allah…
Itu lebih indah…T_T

-- (via koshiboprincess)

Posted 6 days ago
It has 267 notes
Reblog This Post

Nak jatuh cinta?

Silakan.

Tapi tolong,

letakkan Allah di hati dan di jiwa.

-- (via mujahidilmu)